Valita kirjallisesti, että yrityksemme ei ole tilannut laskuttajalta mitään eikä sopimusta ole syntynyt. Älä soita palvelunumeroihin.
Tulee maksumuistutus.
Tee uusi valitus.
Joskus aiheeton laskuttaja ottaa avukseen perintätoimiston, joka perintäkirjeissään uhkailee luottotietojen heikkenemisellä ja mahdollisesti oikeustoimilla.
Tee uusi valitus perintätoimistolle sisältäen aiempi viestiliikenne. Ammattitaitoinen perintätoimisto lopettaa perinnän.
Tarkista Suomen Asiakastieto Oy:stä, rekisteröivätkö he maksuhäiriötietoja ilmoituksen perusteella.
Mikäli ei valittaminen auta, ota yhteys Poliisiin.
Muista tallentaa koko viestiliikenne, ota kopiot valituskirjeistä, sekä säästä muistutukset ja kehotukset. Laskuttajan tulee pystyä todistamaan sopimuksen syntyneen.